באילו מקרים נדרש שירות איתור נזילות מים?

שירות איתור נזילות מים

כשמתגלית נזילה באחד מהצינורות בבית זוהי תמיד חוויה לא נעימה. מקרה מורכב עוד יותר הוא כשישנם סימנים לנזילה אבל המקור שלה לא ברור. במצב שכזה חשוב להיעזר בשירות מקצועי של איתור נזילות במצלמה טרמית – איתור נזילות מים בקיר, וזאת על-מנת לזהות באופן הפשוט ביותר והמדויק ביותר האפשרי את הסיבות לנזילה – ובהתאם להבין מהו הפתרון הנכון והיעיל ביותר.

כדאי לדעת שישנם מספר סימנים לכך שכנראה קיימת נזילה, ובהתאם חשוב לשים אליהם לב – ואם מזהים אותם, להזמין מיד איש מקצוע שאמון על איתור נזילות מים בקיר. בנוסף כדאי לדעת מהן הסיבות העיקריות לנזילות מים בבתים.

הסימנים המקדימים שמחייבים איתור נזילות מים

אחד הסימנים המובהקים לנזילת מים שאינה בולטת לעין (ועל כן הצורך להזמין שירות איתור נזילות מים בקיר) הוא חשבון מים חריג בגובהו.
אם קיבלתם חשבון מים כזה, ההמלצה היא לבצע את הבדיקה הבאה: לפני השינה, מוודאים שכל הברזים בבית סגורים היטב ורושמים את הנתון שמופיע בשעון המים הדירתי.
בבוקר חוזרים אל שעון המים ובודקים את הרישום – אם ישנו שינוי, זוהי אינדיקציה ברורה למדי שישנה נזילה.

חשוב לזכור שלא כל נזילה היא מצנרת – לעתים ישנה נזילה מהניאגרה, ממכונת הכביסה, מהברז במקלחת או מברז אחר, אם כי את אלה בדרך כלל קשה לפספס.

אינדיקציה נוספת לרטיבות בקירות היא שינוי במראה של הקיר:

  • כתמים שונים
  • קילופי צבע

התנפחות של הצבע באזור מסוים בקיר מעידים על בעיה ולרוב הסיבה היא רטיבות. גם שינוי של ממש בטעמם של המים מעיד על בעיה מסוימת וככל הנראה על נזילה לאורך הצנרת (אם כי במרבית הבתים לא מתבצעת שתייה ישירה של מי ברז, כך שקשה לזהות סימן מקדים זה).

כתמים שונים, קילופי צבע או התנפחות של הצבע באזור מסוים בקיר מעידים על בעיה ולרוב הסיבה היא רטיבות. גם שינוי של ממש בטעמם של המים מעיד על בעיה מסוימת וככל הנראה על נזילה לאורך הצנרת (אם כי במרבית הבתים לא מתבצעת שתייה ישירה של מי ברז, כך שקשה לזהות סימן מקדים זה).

בכל מקרה איתור נזילות מים בקיר ובכלל, מתבצע באופן הטוב ביותר בעזרת מצלמה טרמית. היתרון העיקרי של ציוד מתקדם זה הוא שאין צורך לפרק קירות (או רצפות) כדי להבין מהיכן מתחילה הנזילה ומהו מקורה – המצלמה מזהה את מה שמתרחש בתוך הקירות בזכות שינויי הטמפרטורה שיוצרים המים ואשר משתקפים על גבי המסך של המצלמה. כמובן שיש צורך גם באיש מקצוע מנוסה שיפענח באופן מדויק לחלוטין את ממצאי המצלמה הטרמית ויוביל לפתרון הבעיה ביעילות, בעלות מינימלית ובמהירות מקסימלית.

הגורמים האפשריים לנזילת מים

שירותיו של אינסטלטור אשר מאתר נזילות מים באמצעות מצלמה טרמית נדרשים במקרים הבאים:

צנרת חלודה

צנרת מתכת נפגעת לאורך זמן מקורוזיה – תהליך שבו הרטיבות והלחות מפוררים בהדרגה ובהתמדה את המתכת. כתוצאה מהקורוזיה (ובעברית: שיתוך) נוצרים סדקים ואף חורים בצנרת, וכמובן שבשל אותם סדקים וחורים ישנן נזילות של מים.

נזילה מדוד חשמלי

דוד מים חשמלי ממוקם כידוע בתוך הבתים שלנו, ועל כן גם נזילה ממנו עלולה לגרום לרטיבות מזיקה בקירות. מקור נזילה בדוד חשמל עשוי להיות איטום לקוי (בדרך כלל כתוצאה מבלאי טבעי) ובמקרים אחרים פיצוץ של הצינור שמוביל מים אל הדוד הוא הסיבה לנזילה ממנו. איתור נזילות מים מסוג זה בדרך כלל קל יחסית אם כי הדבר תלוי גם במיקומו המדויק של הדוד.

לחץ מים לא תקין

סיבה אפשרית נוספת לנזילה היא לחץ מים שאינו תקין. חשוב להבין שכל צנרת ביתית בנויה כדי לעמוד בלחץ מסוים. לחץ גבוה מדי – למשל עקב תיקון לא מקצועי מספיק של הצנרת או כי הצנרת כבר מיושנת – עלול לגרום לפגיעה בצנרת ולנזילות מים בקירות.

עוד כדאי לדעת כי לעתים לא מדובר על נזילת מים אלא על חדירת מים מבחוץ עקב איטום שלא ממלא את ייעודו – וגם במקרים אלה איתור הרטיבות בעזרת מצלמה טרמית הוא הצעד המתבקש.

מחפשים מידע על בדיקת אינסטלציה? לחצו כאן >>

ייעוץ טלפוני



    דילוג לתוכן