איתור נזילות על ידי צילום תרמי, למה לא כדאי לחכות עם הבעיה

איתור נזילות מים

קשה לדמיין את החיים בלי מים זורמים. מצד שני, כשהמים מגיעים למקומות לא רצויים, התוצאה עלולה להיות נזקים שונים ואפילו חמורים. נזילה היא מצב שכיח יחסית, כשבמרבית המקרים ניתן לזהות את מקור הדליפה ואת הגורם לה, ובהתאם גם הטיפול בבעיה פשוט יחסית. במקרים שבהם לא ברור מאין מגיעים המים, וגם במצבים שבהם בכלל לא רואים את הנזילה אבל יש אינדיקציות אחרות לכך, חשוב מאוד למצוא מענה מקצועי – ולא פחות חשוב הוא מימד הזמן.

פגיעה הולכת ומתמשכת בתשתיות

נזק אחד כתוצאה מהמתנה מיותרת כשיש סימנים ברורים לנזילה של מים הוא הסיכון הממשי לפגיעה בדירה. כשהנזילה היא בקירות, גם אם היא קטנה מאוד, עדיין הנזק המצטבר עלול להיות חמור ואפילו לגרום לחוסר יציבות של הקיר ולצורך להחליף חלק ממנו. נזילה ברצפה מובילה לפגיעה משמעותית בחיפוי הרצפה וגם ביציבות שלה, וגם במקרה זה כשלא מטפלים מידית בבעיה כשהיא קטנה עלולים להיתקל בצרה גדולה.

ההמתנה עלולה גם לגרום לכך שהרטיבות תתפשט מנקודה אחת לעוד מקומות ובהתאם להרחיב את היקף הפגיעה – עוד סיבה טובה להזמין מומחים עם ציוד איתור נזילות שיזהו את מקור הבעיה כך שניתן יהיה לפתור אותה ביעילות.

נזק כלכלי

איתור נזילות באמצעות צילום תרמי מבטיח זיהוי ודאי ומדויק להפליא של הגורם לנוכחות הלא רצויה של מים במקומות שונים בבית. כשלא מנצלים את האופציה הזו, מכל סיבה שהיא, המים עלולים להגיע גם לשכנים – דרך קיר משותף או דרך הרצפה – ובמקרים אלה לא רק שיחסי השכנות עלולים להתערער אלא שבנוסף ההוצאה הכספית על תיקון התקלה תהיה גבוהה בהשוואה לתיקון הדרוש בתחילת הדרך. כמו כן בגלל הנזילה לשכנים עלול להיגרם אצלם נזק לרהיטים, מכשירי חשמל, מערכות חיוניות ועוד – ואת כל אלה ניתן למנוע באמצעות זיהוי מוקדם ומענה מידי לבעיה.

הסכנות הרבות שטמונות בעובש

סיבה חשובה מאוד נוספת לחשיבות איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית ללא דיחוי היא סכנת העובש. כשיש מים בקירות, גם אם בכמות מועטה יחסית, זוהי סביבה אידיאלית לנוכחות של פטריות. כתם מכוער על הקיר או על התקרה הוא "רק" הביטוי החיצוני לתופעה הלא רצויה, והבעיה העוד יותר מהותית היא שהפטריות מפיצות נבגים שעלולים לגרום לשלל בעיות בריאותיות.

בין השאר בבתים שיש בהם עובש בני הבית חשופים לסיכון מוגבר ללקות במחלות שונות של כלי הנשימה כולל אסתמה, לסינוסיטיס, לדלקות עיניים ואפילו לסוגים שונים של סרטן. בנוסף ישנם מחקרים שגילו שנוכחות של עובש גורמת למי שנמצא בסביבה להיות עייף יותר מהרגיל ולסבול מאנרגיות נמוכות – סבל שניתן למנוע אותו בקלות וביעילות עם הציוד המשוכלל לאיתור הנזילה.

כיצד פועלת מצלמה תרמית?

הסיבה לכך שקל לבצע איתור נזילות בזכות מצלמה תרמית היא שציוד מתקדם זה מאפשר לזהות נוכחות של מים בכל מקום שבו הם נמצאים גם אם אין לכך סממן חיצוני. בנוסף הגילוי אפשרי גם בלי לשבור קירות או להרים מרצפות, וזאת בזכות העובדה שלמים יש חותם תרמי מובהק – שהמצלמה מגלה אותו ביעילות וברמת דיוק גבוהה מאוד. איש מקצוע שמיומן בפענוח מפת החום שמפיקה מצלמה תרמית יזהה מיד את המקומות שיש בהם מים, וכשמוסיפים על כך ניסיון בתחום אינסטלציה וכן מיומנות בביצוע בדק בית כללי, התוצאה תהיה הבנה מלאה של המצב הקיים.

על בסיס התובנות הנ"ל תגובש באופן טבעי תוכנית הטיפול האופטימלית – וכך ייחסכו מכם כל הנזקים החמורים שפורטו כאן.

ייעוץ טלפוני



    דילוג לתוכן