בדיקת לחות

בדיקת לחות

השאירו פרטים ויועץ מומחה יחזור אליכם בהקדם



    (97)
    (78)

    בדיקת לחות של מצע התשתית (סומסום/חול) אשר מתחת לאריחים.

    אם הקירות מתחילים להראות סימני התקלפות  או אם הופיעה בדירתכם נזילה מצנרת המים,  לאחר איתור הנזילה והתיקון יש לבצע בדיקת אחוזי לחות (בדיקת לחות) לרצפת הבית, ללא דיחוי. חשוב לציין כי דליפת מים מהצנרת מביאה להתפשטות מים תחת המרצפות ועקב כך להיספגותם בשכבת חול המילוי ולהתרחבותה של הרטיבות בכל חלקי הבית. באופן זה נוצרים כיסי מים הכלואים תחת הריצוף, הנותרים שם משך זמן רב תוך שהם גורמים לנזקים קצרי טווח וארוכי טווח.

    מהי בדיקת לחות?

    מטרת בדיקת לחות היא לקבל נתונים מדויקים אודות רמות המים הכלואים מתחת לריצוף. כשמבצעים את הבדיקה אפשר לקבוע האם אחוזי הלחות במקומות אלה עומדים בתקן הישראלי נמוכים מהתקן או גבוהים ממנו.

    התקן הישראלי – 1555 חלק 3, סעיף 4.2.1.2 קובע – " תכולת הרטיבות של התשתית אחרי סיום הנחת האריחים לא תהיה גדולה מ – 6% כשהתשתית עשויה חול, ולא תהיה גדולה מ3% כשהתשתית עשויה אגרגאטים המכונים סומסום."

    במידה ורמת הלחות הכלואה ברצפה גבוהה מהמותר יהיו לכך השלכות בדמות ספיגה קפילארית בקירות הגורמות לקילופי צבע, שקיעות בריצוף, עיוותים בפרקטים, התנפחויות בסוקלים של ארונות, ריחות עובש בארונות, משקופי דלתות נאכלים, חלודה בצינורות מתכת העוברות ברצפה, והגרוע מכל, נזקים בקונסטרוקציית המבנה. לכן, על פי נתוני הבדיקה ניתן לתכנן את אופן הטיפול ובכך למנוע נזקים עתידיים חמורים יותר.

    ישנם שני סוגים של בדיקת אחוזי לחות:

    1. בדיקת לחות בעזרת מכשיר מד לחות

    בדיקה זאת אינה נותן נתון מדויק ואינה כבילה בבית המשפט. בנוסף מכשיר מד לחות לא בנוי בדיקת אחוזי לחות של חול או סומסום.

    בדיקת לחות
    בדיקת לחות בעזרת מד לחות

    2. בדיקת אחוזי לחות בעזרת מאזני לחות

    מטרת בדיקת הלחות לקבוע את אחוז הלחות שיש במצע מתחת למרצפות הבית, תוצאות הבדיקה ישפיעו על ההחלטה לגבי אופן הטיפול בנזק שנוצר בעקבות הנזילה.

    בדיקת אחוזי לחות בעזרת מאזני לחות
    בדיקת אחוזי לחות בעזרת מאזני לחות

    להלן שלבי ביצוע ההליך:

    1. מספר קידוחים מבוצעים במקומות נסתרים (במקומות עם מצע חולי הקידוח יהיה בקוטר 10-8 מילימטר ואילו במקומות עם מצע "סומסום" – כ-50 מילימטר).
      קידוחים אלו כמעט שאינם נראים לעין ולרוב אין צורך בלמעלה מחמישה קידוחים, לכל היותר.
    2. הדגימות מגיעות למעבדה המקצועית שלנו, שם מבוצעת בדיקה תוך 24 שעות מיום לקיחת הדגימות; בתום ניתוח כולל של אחוזי הלחות, מתקבלת תמונת מצב ברורה של הרטיבות ומיקומה המדויק באזור הבעייתי.

    חשוב לציין שחברתנו משתמשת במכשיר תקני שעבר כיול על מנת שבדיקת לחות יהיו תקניות ולכן הבדיקות שלנו כבילות מול חברות הביטוח ובבית המשפט.

    ייעוץ טלפוני



      דילוג לתוכן