איתור רטיבות ונזילות מים

מצלמה לאיתור רטיבות

בעיות רטיבות ונזילות מים הן מפגע אסתטי, שמלבד הפגיעה שהן גורמות לאיכות החיים, הן מביאות גם לבעיות כמו ליקויי בנייה שונים, מסכנות את בטיחותם ובריאותם של הדיירים ומורידות מערך הנכס.

אין להפחית בחשיבות פוטנציאל ההרס שבמים, שכן טיפה אחר טיפה – הן גורמת לנזק מצטבר רב. עם גילויו, הנזק כבר גדול מאוד ותיקונו מחייב השקעת משאבים מרובים, ועל כך – חובה לבצע בדיקת רטיבות בקירות.

איתור נזילות מים עצמאי? כך תבצעו איתור רטיבות.

כאשר עולה החשש לנזילת מים, עוד לפני הזמנת בעל מקצוע לבית, ניתן לבדוק עצמאית האם קיימת נזילה.

תחילה, יש לסגור ברזים ומקורות מים אחרים בבית או בגינה ולבדוק אם שעון המים עדיין עובד; אם כן, ניתן להסיק שקיימת נזילה פעילה בבית.

לאחר מכן, יש לבדוק את הברזים והניאגרות בבית. לעתים, החלפה של גומייה פשוטה עשויה לפתור את הבעיה; במידה שלא, יש להזמין מומחים לביצוע בדיקה ואיתור נזילות מים.

נזילות מים – בדיקת רטיבות בקירות מקצועית

בעבר, איתור רטיבות בקירות / איתור נזילות מים בבית היה קשה ומורכב. השרברבים (אינסטלאטורים) של פעם לא היו מצוידים בציוד חדיש כמו היום וכך נאלצו לנחש את מיקום מוקד הנזילה, לשבור קיר או חלק מהרצפה, ולבדוק – מה שנקרא – שיטת ניסוי וטעייה. במקרה הטוב, הצליחו אנשי המקצוע שלפעם לאתר את הנזילה בניסיון הראשון או השני; במקרים אחרים (ולמעשה, ברובם), נאלצו לשבור שטחי קיר נרחבים.

בימינו, תודות לציוד טכנולוגי מתקדם, הרבה פחות קשה לבצע בדיקת רטיבות או גילוי נזילות מים. הציוד החדשני והמתוחכם מסייע לבעלי המקצוע בבדיקת רטיבות בקירות ולאתר את מקור הנזילות במהירות וביעילות.

עבודה עם חברת מולטיטן מבטיחה שבדיקה לאיתור נזילות מים בבית או בכל מוסד, שתבוצע על-ידה תענה על כל הדרישות שפורטו מעלה.

אנו מציעים ללקוחותינו בדיקות מסוגים שונים לצורך איתור רטיבות בקירות ונזילות; כדאי לדעת ששילוב בין שיטות שונות מקדם איתור רטיבות בקירות מדויק יותר שלהגורמים לנזילה. במקרים מסוימים בדיקה אחת מספיקה לאישוש ההנחה בעניין מקור הרטיבות או הנזילה; עם זאת, במקרים אחרים נדרשת תכנית מורכבת ומקיפה עבור איתור נזילות בבית ובבניינים גדולים, המתוכננת באופן מוקפד והגיוני. בדיקה אינטגרטיבית שכזו מבודדת כל משתנה ומאפשרת זיהוי וודאי של גורמי הנזילה.

מחפשים מידע על בדיקת אינסטלציה? לחצו כאן!

כיצד מתבצעות הבדיקות?

מצלמה תרמית

מצלמת אינפרא אדום (IR) מסוגלת לקלוט הבדלי טמפרטורה במקומות אותם היא מצלמת. המצלמה ממירה הבדלי טמפרטורה לצבעים ויוצרת מעין מפת צבע, המאפשרת לזהות אזורים קרים יותר – אלו בהם מוקד הנזילה נמצא בדרך כלל.

בדיקת הצפה למערכות ניקוז (עם בלונים מתנפחים)

הבדיקה מתבצעת על-ידי החדרת בלון, סגירת המערכת והתבוננות ביציאה של מי דלוחין. באופן זה ניתן להבחין באובדן מים במקומות מסוימים ולהסיק בדבר מקור הבעיה.

בדיקת לחץ

בדיקת שורש הבעיה. בעזרת מד הלחץ ניתן להסיק איזו צנרת (מים קרים או מים חמים) נפגעה.

צילום פנים הצנרת בעזרת מצלמה אופטית

מד לחות דיגיטלי

מסייע במדידת הלחות היחסית בעומק 40 מ"מ ובשלילה של רטיבות בפני השטח.

בימינו חבל להמתין עד אשר הנזילה תהפוך לנראית לעין, לאחר שנזק רב כבר נעשה. במקום זאת, כדאי לעשות את הבחירה הנכונה של איתור נזילות מים – בחירה שתחסוך כסף ומשאבים, תסייע בשמירה על ערך הנכס ולא תפגום באיכות החיים בבית.

ייעוץ טלפוני



    דילוג לתוכן